Siirry sisältöön
RetkiLanssi, EräKatrin retkiauto

2026 - RETKILANSSIN VIIDES KESÄ


Vanhasta ambulanssista tehty retkiauto - EräKatrin RetkiLanssi


Unelma omasta retkiautosta syttyi kesällä 2020.

Innostus iski ihan puskista, yllättävässä paikassa ja tilanteessa. Tajusin kuitenkin ihan heti, että tämä on unelma, jonka minä joskus toteutan. Aikataulua en asettanut. Tapahtuu aikanaan.

Opiskelukeväänä 2022 Vuokatista takaisin Kuusamoon yksin ajellessani muistui mieleen unelma retkiautosta. Yllätävää se, kuinka asiat lopulta etenivät nopeasti. Vaihe vaiheelta. Oli huhtikuun loppu, kun sain vinkin Äänekoskella olevasta vanhasta ambulanssista tehdystä retkiautosta. Jari Rautakoski oli pajattanut huolella pakua omaan tarpeeseen.

Heti vapun jälkeen soiteltiin Jarin kanssa ensimmäistä kertaa ja toukokuun lopussa tehtiin kaupat Jyväskylässä. Oli juuri oikea aika omalle retkiautolle. Mikä onni, että minulta löytyi rohkeutta tehdä päätös, vaikka moni asia pelotti. Tunne oli vahva, että päätös on oikea. Olin tosi onnellinen.

Kokemuksesta tiedän, että joskus unelma ovi toteutua nopeastikin - vaikka vajaassa parissa vuodessa, joskus siihen menee kymmeniä vuosia. Tilanteen mukaan. Molemmat toimii.


Vapaus on parasta

Rakastan RetkiLanssilla ajellessani entien vapauden tunnetta ja seikkailun makua. Isommalla autolla matka taittuu mukavasti ja maisemat vaihtuvat eri tavalla korkeammalta katsoen. Suunnitelmia on lupa muuttaa ja heittäytyminen on helpompaa. Takaosan seisomakorkeus ja kompakti taittosänky helpottavat kummasti reissuja.

Neljälle rekisteröity RetkiLanssi tarjoaa minulle paljon iloa ja hyvää oloa. Sekä eritavalla mahdollisuuksia. Vuodesta 2022 alkaen kesät ovat olleet erilaisia, kaikki hienoja vapauden kesiä.


Viides kesä

Perjantaina 8.5.2026 alkoi minun ja RetkiLanssin viides yhteinen vapauden kesä. Olen tosi onnellinen.

Morjestellaan, kun kohdataan.

Iloisin terveisin, EräKatri


Etusivulle